čtvrtek 30. června 2011

Návštěva zlatnické dílny

O státním svátku osmého května tohoto roku mi jedna známá nabídla, že mohu kousek od Vyškova navštívit zlatnickou dílnu, kterou vlastní její manžel. Já přijala a vlakem jsem se vydala do VYškova i se známou. Cesta byla relativně příjemná a ještě, než došlo k samotné návštěvě, jsme si udělaly krátkou procházku po okolí. Ta známá má totiž chatu v jedné vesničce a zde je rovněž také již zmíněná dílna. Náš záměr byl přijít až k tamějšímu rybníčku a nakonec k tomu i došlo. Známá má psa, fenku a její přítomnost byla v docela příjemném počasí zpestřením. Jakmile jsme se vrátily, poseděly jsme ještě chvíly na zahrádce s malým občerstvením a pak jsme se vydaly, pár minut před odjezdem, do dílny. Nebyla to místnost nijak velká, ale viděla jsem pracovní stůl, svěrák, do něhož se kov při práci upevňuje. Dále jsem měla v ruce kladívko, ale na konci ne ze železa, ale konec mělo kulatý a z gumy. Prohlédla jsem si uzamčený sejf, v němž se nacházely zlaté pruty. Také jsem si osahala válcnu, což je přístroj, kterým se zlato zpracovává. Nakonec jsem ještě měla v ruce železnou tyčinku, jíž se na již zhotovený šperk vyrážel punc. Návštěva dílny byla kvůli málu času sice krátká, ale i tak se mi velmi líbila.

Žádné komentáře:

Okomentovat