středa 24. dubna 2013

Má účast na autorských čtení dvou básníků - Zdenka Volfa a Milana Ohniska

O básníku Zdenku Volfovi jsem se již dříve zmínila. Pozval mne na svoje autorské čtení, které konal spolu s kolegou, který dorazil z Prahy, s Milanem Ohniskem. Akce se měla konat v kabaretu U Špačka, relativně blízko v centru města Brna. Pozvání jsem přijala, měla jsem zajištěn doprovod, v určený čas na dohodnutém místě jsem se sešla s dceroupana Volfa, Dominikou, která přivedla ještě pár dalších přátel či rodinných příslušníků a kráčelo nás tedy víc. Kabaret se nacházel nedaleko, cesta vedla přes mnoho nepravidelných schodů,a le bez úhony jsme dorazili. Prošlo se hospůdkou do nevelkého sálu s pódiem, který již byl plný lidí. Akce byla zahájena zpěvem bluesové písně za doprovodu kytary a foukacích varhánek. Poté si vzal slovo moderátor akce, který oba básníky uvedl, řekl, jak je poznal, co pro něj znamenají jejich verše a nejdříve počal číst ze své knihy pan Volf. Tento básník je původní profesí zemědělec, hluboce věřící, mnohé jeho básně se tedy od tohoto všeho odráží, jsou laděny spíše vážně, ka zamyšlení, čte velmi hluboce i procítěně, u mnohých veršů mne až mrazilo nad jejich úžasnou hloubkou. Čtení mohlo trvat dvacet minut až půl hodiny a poté byla přestávka opět v podání písně, kytary a foukacích varhánek. Po skončení si vzal slovo moderátor, ovšem jiný, než na úvodu a také on sdělil, co pro něj oba básníci znamenají. Pak začal číst pan Ohnisko. Jeho básně jsou laděny humorně, mnohdy až černým humorem s jeho typickým slovníkem, kdy své verše směřuje až peprně. Posluchačům mnohdy jeho poezie na tvářích rozehrála úsměv. I toto čtení mohlo trvat zhruba třicet minut, zakončila to píseň a poděkování moderátora. Na závěr byla autogramiáda obou knih. Sama za sebe mohu říci, že mi bylo velkou ctí,ž e jsem se mohla zúčastnit tohoto čtení, patřilo k jedněm z těch pěkných, kvalitních a hlubokých, co jsem prožila a všem, kteří mají rádi poezii takové akce mohu jen doporučit.

Žádné komentáře:

Okomentovat