středa 24. března 2010

Přátelství, aneb, jak si ho řádně vážit

Jedno rčení říká: Není těžké si přátele získat, ale daleko složitější je pak si je udržet. Zamyslíme-li se nad tímto příslovím, poznáme, že je v něm mnoho

pravdy. Například já mám řekněme poměrně dost známých, méně kamarádů, ještě méně přátel a nejméně tzv. baletních mistrů. Známý je kdokoli, koho potkám

kdekoli, pozdravíme se, ale to je tak vše. Kamarád je človíček, s nímž se setkám, někam spolu zajdem, pokecáme. Přítel to už je ten, kdo postoupil z kamarádů

na tuhle u mne téměř nejvýše hodnocenou pozici amusel splnit určitá krytéria. U každého je to však individuální. No a s přáteli jsem v kontaktu již poměrně

často, setkáváme se naživo, smějeme se spolu, prožíváme i ztrasti, píšem si po icq či skype. Ale zas není dobré se s přáteli setkávat moc často neb by

se mohlo stát, že bychom si pak nevážili už tak schůzek naživo jako dřív, když byly třeba jednou za dva týdny. No a nejvzácnější, nejkvalitnější kategorie

hodnocení mých blízkých jsou již zmínění tzv. baletní mistři, což je jedno ze jmen, jak tyto mé nejbližší nazývám. Proč baletní mistři? Neb to jsou ti

nejlepší z nejlepší z mých přátel. To jsou ti, s nimiž se mohu bez obav podělit o cokoli, kteří mi vždy pomohou a taktéž i já jim. Jsou to osůbky, s nimiž

se dá povídat o čemkoli, náš smích bývá upřímný, nakažlivý... Náš smutek pak je opravdový, ale o to méně bolestivý, že se o naše radosti i starosti vzájemně

dělíme. O těchto lidech vím, že mne nikdy nenechají na holičkách, i kdyby to bylo kdykoli, že jejich spoleh a pomoc jsou pevné jako skála a oni ví totéž.

Těchto osůbek je tak málo jako šafránu a dobře rozmýšlím, kdo a proč se takovým člověkem zrovna stal a stane. Jak známo, jeden nemůže uhrát zápas, jenž

s ním svádí život, s týmem to jde líp. Jestliže vám baletní mistři pomohou, vraťte jim jejich pomoc, až budou potřebovat oni s radostí a několikanásobně.

Nebudete litovat! Baletní mistři jsou mými velmi dobrými rádci, směrovači, učí mne, co jak a proč řešit, hledat v mnohém smysl. Patří jim můj převeliký

dík!

Žádné komentáře:

Okomentovat