středa 24. března 2010

Přivolávač deště

Kdo nebo co je přivolávač deště? Není to žádný kouzelník s holí, v klobouku a plášti, je to docela obyčejná věc. Když jsem chodila na základní školu, tak
jsme po večerech mívali různé akce. Jednou z nich byla akce s názvem "Křeslo pro hosta". Vždy v úterý od šesti asi do půl osmé se celá škola sešla v sále,
kde jsme čekali na osobu, kterou si vychovatelé pozvali. Jednou jsme potleskem přivítali asi čtyřicetiletého muže, který vstoupil na pódium a posadil se
do křesla, které tam již pro něj bylo připraveno. Vychovatel ho uvítal a předal mu slovo. Nejdřív nám řekl pár slov o sobě a pak, že nám ukáže nástroj,
který přivezl. Měl ho uložený v pouzdře. Po chvilce nástroj vyňal a my slyšeli zvuk dešťových kapek. V hledišti se ozval překvapený šum, když se zvuk ozval
znova. Muž nám řekl, že nám přivezl ukázat přivolávač deště. Mnozí z nás byli velmi překvapeni a na konci byla možnost pro ty, kteří chtěli, že si mohli
tento podivný nástroj osahat. Téměř každý si chtěl sáhnout a na pódiu byla celkem slušná tlačenice. Když přišla řada na mě, ten muž mi dal do rukou dlouhou
bambusovou tyč. Byla celkem těžká a já si ji dobře osahala. Byla hladká a uvnitř ní se nacházela nějaká zrnka, která se pohybem přeskupovala a ten zvuk
připomínal déšť. Byla jsem tím zvláštním nástrojem fascinována a z úst mi vyklouzla slova údivu. Ten muž zřejmě viděl, že se o tu tyč zajímám víc než ostatní
a ukázal mi, jak mám tyčí pohybovat, aby bylo možné "přivolat" déšť. To se mi po chvíli skutečně podařilo. Tento nástroj se mi velmi líbil. Náš host měl
kromě přivolávače deště ještě různé malé bubínky, ale nás nejvíc zajímal právě přivolávač deště. Mně se tyto akce, jako je třeba "Křeslo pro hosta", velmi
líbily. Bývaly jednou měsíčně a vždy byl pozvaný někdo jiný. Kromě přivolávače deště jsem na těchto akcích viděla další zajímavé lidi a věci, ale o tom
v některém dalším článku. Pokud byste si chtěli tento přivolávač deště koupit, i taková možnost existuje. Třeba vás zaujme tak jako mne. Pokud byste se
chtěli o tomto nástroji dovědět víc, snad o něm bude něco i na internetu.

Žádné komentáře:

Okomentovat