středa 24. března 2010

Víno, jak ho zná málokdo

Dostala se mi do rukou nefalšovaná raritka. Na stole přede mnou stála menší štíhlá láhev. Když mi přečetli nápis, zůstala jsem zírat v příjemném šoku. Přede

mnou stálo bílé víno odrůdy Rulandské šedé. Na tom koneckonců není nic zvláštního, ale pravý údiv přišel teprve, když se k mým uším donesla ta jakost,

kterou víno mělo. Byl to výběr z cibéb. Cibéby jsou hrozny zpracované tak, že je lze specifikovat jako hrozinky, tudíž je u nich dosažena maximální možná

cukernatost.
Víno mělo svou charakteristickou nažloutlou barvu a vůni připomínající broskve. První nesmělé ochutnání proběhlo ve znamení úcty k tomuto nápoji, když

jsem v třesoucí se ruce držela skleničku. Nápoj chutnal medově, sladce s nádechem broskví a chvílemi nepřipomínal ani víno, jak jeho chuť běžně známe.

Víno dokáže mít spoustu vůní a chutí. Pila jsem tento vzácný vzorek pomalu, abych si vychutnala řádně každý jeho doušek. Je to velmi vzácná varianta hroznů

dané odrůdy, pěstovaná s náležitou péčí. Snad bude chutnat každému, kdo podobný vzorek vína okusí. Avšak předem podotýkám, že je dobré mít s vínem vícero

zkušeností, aby obdarovaný dokázal tak vysokou kvalitu vína náležitě ocenit.

Žádné komentáře:

Okomentovat